Aksaray Üniversitesi İletişim
Fakültesi tarafından düzenlenen İletişim Buluşmalarının dördüncüsü RTÜK Üst
Kurul Uzmanı Ahmet Parlak ve Üst Kurul Uzmanı Recep Tunca Can’ın katılımıyla
gerçekleştirildi.
Aksaray
Üniversitesi İletişim Fakültesinin organize ettiği İletişim Buluşmaları kapsamında
RTÜK Üst Kurul Uzmanı Recep Tunca Can ve Üst Kurul Uzmanı Ahmet Parlak İletişim
Fakültesi öğrencileri ile buluştu.
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Konferans Salonu’nda düzenlenen
etkinliğe Aksaray Üniversitesi İletişim Fakültesi akademik personeli ile
öğrenciler katıldı. Etkinlik kapsamında uzmanlık tezlerinin sunumunu yapan
Ahmet Parlak ve Recep Tunca Can, mesleki tecrübelerini öğrencilerle paylaştı.
Sunumunda
kamu spotları ve zorunlu yayıncılığın ne olduğuna ve aralarında ne tür farklar
bulunduğuna değinen Üst Kurul Uzmanı Tunca Can, kamu spotlarının ticari
reklamlar gibi izleyicide tutum ve davranış değişikliğini amaçladığını
belirtti. Kamu spotlarının, Türkiye dışında faaliyet gösteren televizyonlarda
gönüllülük esasına dayalı olarak sosyal kampanya şeklinde yayınlandığını ifade
eden Can, Türkiye’de yayın yapan televizyon kanallarının ticari kaygılar nedeni
ile ekranlarda kamu spotlarına yeteri kadar yer vermediğine dikkat çekti.
Sunumunun sonuç bölümünde, yapılan bilimsel araştırmalar ışığında zorunlu kamu
spotlarının tutum değişikliğine yol açma konusunda yetersiz kaldığını ifade
eden Tunca Can, kamu spotlarının tutum değişikliğine yol açması noktasında ilgi
çekici reklamlar gibi spot filmleri yapılarak kamu spotlarının ikna ve
inandırıcılığının artırılabileceğinin altını çizdi.
“Ürün yerleştirme adı ile reklam
yerleştirme yapılıyor”
Televizyon
kanallarında ürün yerleştirmeler ve müeyyideler ile ilgili yaptığı sunumda ürün
yerleştirme uygulamalarının tarihçesinden ve Türkiye’de uygulama biçimlerinden
söz eden RTÜK Üst Kurul Uzmanı Ahmet Parlak, ürün yerleştirme uygulamalarının
Türk televizyonlarında nasıl uygulandığına ilişkin örnekler paylaştı. Yaptığı
değerlendirmede başarısız ürün yerleştirme uygulamalarının izleyicinin
tepkisine yol açtığını ifade eden Üst Kurul Uzmanı Parlak, bazı ürün
yerleştirme uygulamalarının, normal televizyon reklamlarından farksız olduğunu,
ürün yerleştirme adı altında reklam yerleştirme yapıldığını belirtti. Ürün
yerleştirme ile ilgili sorunların çözümü için yayınlanan programlarda
izleyiciyi uyaran işaretler kullanılabileceğini öneren Parlak, ürünün sanatsal
bütünlüğünün korunmasının önemli olduğunu vurguladı.
Etkinlik,
Üst Kurul Uzmanı Ahmet Parlak ve Üst Kurul Uzmanı Recep Tunca Can’ın
katılımcılardan gelen soruları yanıtlamasının ardından sona erdi.